Trening nordic walking


Poznaj podstawy treningu, który zawojował serca nie tylko fanów sportu.

Tajemnicze kijki

Jak dobrać kijki ?

  1. 1.     W zależności czy kijki są ci potrzebne do długich, czy krótkich spacerów, oraz na płaskim terenie czy górzystym? To bardzo ważne ponieważ dobrze dobrane, zapewniają bezpieczeństwo.
  2. 2.     Jest kilka rodzajów kijków np. o stałej długości i teleskopowe. Te pierwsze przeznaczone są dla spacerowiczów. Zaletą tych drugich jest to, że łatwo zabrać je w podróż i mogą z nich korzystać osoby różnego wzrostu.
  3. 3.     Postaw kij przed sobą, złap za rączkę. Jeśli kij ma idealna długość, łokieć powinien być zgięty pod kątem 90 stopni. Dla osób początkujących, kąt ten może być nieco większy.

Jak zacząć?

  1. 1.     Jaki czas jest najlepszy?

Proponujemy abyś wybrała się na krótką przebieżkę, najlepiej rano ale nie z pustym brzuchem.

      2.Miej wodę ze sobą – naucz się brać ze sobą butelkę wody mineralnej.

       3.Są trzy etapy zanim zaczniesz ćwiczenia:

       – najpierw rozgrzewka, trwająca ok. 10 minut

       – trening powinien trwać co najmniej 30 minut, by przyniósł efekty

       – po treningu wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających