Ruch to zdrowie -Ścieżki zdrowia


O tym, że ruch i sport to samo zdrowie wie chyba każdy. Niestety od wiedzy do praktyki daleka droga. W Polsce jedynie 10 procent naszych rodaków uprawia jakikolwiek sport, są to zastraszające dane. Dla większości z nas ruch ogranicza się jedynie do wyjścia do sklepu czy przejścia od naszego samochodu do miejsca pracy.
Najlepszy dla naszego organizmu jest ruch na świeżym powietrzu, bo to właśnie dzięki zastrzykowi tlenu zyskujemy tak ogromną energię i świetny humor. Większość z nas uważa, że nie ma czasu ani sił na to by biegać. Na szczęście nic straconego. Zawsze możemy po prostu chodzić.
Droga do sukcesu
Wystarczy wyjść z domu, obrać jakiś kierunek, wyprostować plecy, spiąć pośladki, wciągnąć brzuch i wyruszyć w drogę. Każdy taki spacer pozwoli nam spalić około 200 kcal. Zalecane jest, aby taki marsz trwał nie mniej niż 30 minut, gdyż dopiero po 20 minutach zaczynamy spalać jakikolwiek tłuszcz. Nie trzeba pokonywać długich dystansów ani spędzać wiele czasu na wycieńczających ćwiczeniach, wystarczy czasem po prostu przejść się do pobliskiego sklepu zamiast jechać autem.
Stąpaj po dobrych drogach
Zaleca się, aby jak najczęściej starać się maszerować po miękkich nawierzchniach, jak np. leśne ścieżki czy parki, być może jest to utrudnienie, ale krótki odpoczynek dla naszych kolan od asfaltowych dróg może okazać się zbawienny w skutkach. Warto obierać trasy, gdzie nawierzchnia jest płaska lub ma niewielkie wzniesienia.
Spacer to nie wszystko
Aby spotęgować efekt naszego marszu dobrze jest dodać przerwy co 15 do 20 minut na krótką serię ćwiczeń ogólnorozwojowych. Dzięki takim zabiegam w przyszłości unikniemy bólu stawów kolanowych, biodrowych czy kręgosłupa spowodowanego jednostajnym i długotrwałym poruszaniem się.
W co się ubrać
Jak na każdą okazję tak i do chodzenia strój powinien być starannie dobrany. Zapewne wydaje się to oczywiste, ale naprawdę nie zaszkodzi zaznaczyć, że konieczne są wygodne i dobrze wyprofilowane buty wykonane z oddychającego materiału – polecamy buty trekkingowe. Takie obuwie zabezpieczy nasze stopy i kostki, a także ułatwi pracę naszym stawom. Należy pamiętać również o skarpetach z odpowiedniego materiału jak np. gore-tex. Warto by reszta ubrań była wygodna i zapewniała odpowiednią wentylację.
Jak widać wcale nie potrzeba wiele by zacząć chociaż trochę dbać o własne ciało, dlatego Drogie Czytelniczki, zapraszam do ćwiczeń.