Plusy wegetarianizmu


warzywa

wegetarianizmDietetycy i naukowcy w kwestiiprawidłowego funkcjonowania organizmu są zgodni. Istotne jest nie tyle jakie pokarmy spożywamy, ale czy zawarte w nich witaminy i mikroelementy pokrywają dzienne zapotrzebowanie człowieka na wszystkie niezbędne składniki pokarmowe.

Żyjemy w czasach żywności przetworzonej, genetycznie modyfikowanej, ulepszanej nieustannie glutaminianem sodu i innymi substancjami chemicznymi.Jeśli nie czytamy etykiet nie mamy możliwości zweryfikowania wiedzy co tak właściwie znajduje się w pokarmach wrzuconych do naszego koszyka z zakupami.

Bez wątpienia dieta wegetariańska jest najzdrowsza z możliwych diet, a to nie jedynie za sprawą wykluczenia mięsa ale sposobu  świadomości żywieniowej.

W zwierzęcych pokarmach nie znajdziemy żadnych składników, które nie występowałyby w innej formie w produktach roślinnych.Wegetariański sposób odżywiania dostarcza pełnowartościowego białka, węglowodanów, najlepszych tłuszczy, bo nienasyconych i często wolnych od cholesterolu.

warzywaOdpowiednio zaplanowana dieta nie tylko obfituje w witaminy, minerały, błonnik ale także przeciwdziała wielu chorobom.Mówiąc dokładniej odpowiednio zbilansowany wegetarianizm chroni serce, kości, nerki i mózg.Aby dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników, musimy nauczyć się urozmaiconej kuchni.

Pasta z fasoli, soczewicy czy cieciorki  z powodzeniem zastąpią mięso. Niczym nie ustępują ani w walorach smakowych, ani odżywczych, klasycznym daniom kuchni polskiej.

Rynek spożywczy obfituje w produkty bezmięsne takie jak pulpeciki, pasztety, kotlety sojowe, które są ciekawym zamiennikiem tradycyjnych posiłków.