Kiedy warto wybrać się na basen


Prawdopodobnie nic tak nie relaksuje po całym dniu w pracy, jak wizyta na pobliskim basenie. Zaledwie pół godziny pływania pozwala rozluźnić spięte mięśnie i naładować się pozytywną energią.

Basen to prawdziwy sprzymierzeniec pięknej i zgrabnej sylwetki. Jest doskonały także dla tych osób, które mają problem z wykonywaniem innych ćwiczeń fizycznych. Panie o nazbyt krągłych kształtach powinny spróbować zajęć z aqua aerobiku, które doskonale wpływają zarówno na figurę, jak i na kondycję oraz doskonałe samopoczucie.

Zajęcia na basenie z udziałem profesjonalnej instruktorki (czasami instruktora), trwają zwykle około 45 minut. W tym czasie wykonywane są ćwiczenia na wszystkie partie ciała, które już po miesiącu regularnych treningów, pozwalają zobaczyć pozytywne efekty.

Jeżeli jednak nie lubimy zajęć grupowych i wolimy indywidualny pobyt na basenie, można samodzielnie wykonać kilka prostych, jednak niezwykle skutecznych ćwiczeń na mięśnie brzucha. Dobrze jest wybrać sobie do tego jakieś miłe, ustronne miejsce, gdzie można swobodnie przytrzymać się krawędzi basenu. Opierając się plecami o ścianę basenu (równocześnie przytrzymując ramionami barierki lub innej wystającej części), zaczynamy podciągać do brody kolana. Powtarzamy kilka razy, po czym to samo ćwiczenie wykonujemy z udziałem pojedynczej nogi. Na zmianę przyciągam raz lewą, a raz prawą nogę. Można również wykonać kilka innych kombinacji ćwiczeń na mięśnie brzucha, które w wodzie nie są tak trudne jak „na lądzie”. Dodatkowo przepłynięcie kilku długości basenu, skutecznie poprawia wygląd całej naszej sylwetki.