Joga dla kobiet w każdym wieku


Zgodnie z naukami Dalekiego Wschodu dolegliwości fizyczne to problem nie tylko ciała, ale także duszy i umysłu. Zachowując odpowiednią równowagę pomiędzy dobrą kondycją ciała i umysłu, można cieszyć się świetnym samopoczuciem nawet w bardzo dojrzałym już wieku.

            Joga to znacznie więcej niż tylko ćwiczenia, to swoistego rodzaju ideologia, gdzie dąży się do uzyskania wewnętrznej równowagi. Jak twierdzą instruktorzy jogi, na nią nigdy nie jest zbyt późno, a czas spędzany na emeryturze to doskonały moment, by zacząć robić coś dobrego dla siebie. Można ćwiczyć w zaciszu własnego domu, lub wspólnie z grupą w jednym z wybranych klubów.

            Mnogość pozycji w jodze umożliwia dokonanie takiego wyboru zestawu ćwiczeń, który będzie poprawiał ogólną kondycję człowieka, bez narażania go na niepotrzebne kontuzje. Podczas wykonywania ćwiczeń najważniejszy jest oddech, który musi być głęboki, aby rozprowadzać tlen do komórek całego ciała. To właśnie dotlenianie na poziomie komórkowym gwarantuje lepsze samopoczucie i poprawę stanu zdrowia. Joga w połączeniu ze zdrową dietą to skuteczny sposób na zahamowanie procesów starzenia i doskonałą kondycję i pozytywne nastawienie do świata.

            Decydując się na uprawianie jogi najlepiej rozpocząć od konsultacji z instruktorem, który pomoże ułożyć szczegółowy plan ćwiczeń, jaki zostanie optymalnie dopasowany do indywidualnych możliwości i aktualnej kondycji fizycznej. Z czasem przyjdzie dalszy rozwój planu i coraz lepsze samopoczucie wynikające z poprawy stanu sił witalnych.