Jaki fitness wybrać?


Jaki fitness wybrać?

Współcześnie mamy do czynienia z dużą różnorodnością zajęć fitness. W zależności od naszych umiejętności, potrzeb czy upodobań możemy dobrać w klubie fitness taki rodzaj aktywności, który będzie satysfakcjonujący oraz da optymalne efekty.Zajęcia fitness możemy ogólnie podzielić na wytrzymałościowe, kształtujące, rozciągające czy taneczne… Oczywiście – podziałów jest znacznie więcej – w zależności od klubu możemy się spotkać także z programami autorskimi, zajęciami dedykowanymi (np. dla kobiet w ciąży, seniorek, nastolatek, dla osób otyłych itd…).
Ćwiczenia wytrzymałościowe mają za zadanie wzmocnić wydolność układu oddechowego (m.in. pojemność płuc) oraz sercowo – naczyniowego. Jednocześnie dzięki nim spalamy tkankę tłuszczową. Tego typu ćwiczenia zaleca się osobom sprawnym fizycznie oraz przygotowanym do wzmożonego wysiłku. W grupie ćwiczeń wytrzymałościowych znajdziemy m.in.: aerobik, step, dance aerobik, zajęcia taneczne (salsa, zumba, street jazz), zajęcia na świeżym powietrzu – marsze czy marszobiegi oraz ćwiczenia na maszynach cardio.
Jeśli chodzi o zajęcia kształtująco – wzmacniające to ich głównym celem jest modelowanie i ujędrnianie sylwetki oraz zwiększenie siły poszczególnych grup mięśni. Można do nich zalicyć m.in. ABT – zajęcia skoncetrowane na wzmacnianiu dolnych partii ciała (brzucha, pośladków, ud), TBC – ćwiczenia wzmacniające mięśnie i poprawiające kondycję
z użyciem przyborów, ćwiczenia na maszynach wzmacniających, ćwiczenia z piłką (wzmacniające mięśnie grzbietu), i inne.Grupa ćwiczeń rozciągających to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie pragną zwiększać masy mięśniowej, a jedynie poprawić gibkość ciała oraz zwiększyć ruchomość stawów. Zaliczamy do nich m.in. jogę, pilates, stretching. Tego typu ćwiczenia również mogą mieć różny stopień intensywności. Zazwyczaj jednak w klubie fitness zostaniemy przydzieleni do grupy pasującej do naszego zaawansowania oraz sprawności fizycznej. Bardzo ważny jest również cel, z jakim przychodzimy na trening. Oprócz oczywistych korzyści zdrowotnych nie można przecież przeceniać wartości autotelicznej. Fitness także może (a wręcz powinien) sprawiać przyjemność. Nie warto zapisywać się na dance aerobik, jeśli nie znosimy głośnej muzyki i tańca (nawet jeśli przekonują nas do tych zajęć koleżanki).