Cwiczenia w domu


Dbanie o kondycje wcale nie musi się ograniczać do korzystania z siłowni czy uprawiania sportu w plenerze. Również w zaciszu własnego domu możemy zatroszczyć się o nasze ciało, wzmacniając mięśnie, utrzymując prawidłową masę ciała a przy okazji – poprawiając nastrój (bo podczas ćwiczeń uwalniają się tzw. hormony szczęścia). A co (i jak?) można ćwiczyć w domu? Przede wszystkim – wcale nie są potrzebne specjalistyczne sprzęty czy akcesoria. Można ćwiczyć nawet na dywanie (choć lepsza będzie karimata).
Wszelkiego rodzaju przysiady, skłony, statyczne napinanie mięśni nóg – mogą być doskonałą metodą nie tylko na wzmocnienie mięśni nóg, ale też na wzmocnienie pleców oraz poprawę zmysłu równowagi.
Również pompki – w różnych pozycjach (można opierać się zarówno na palcach stóp, jak i na kolanach, opierać nogi wyżej niż ręce – istnieje szereg możliwości) pomogą wzmocnić mięsnie rąk, barków.
Brzuszki – popularne ćwiczenie mogą być wykonywane w różnorodnych pozycjach, z dodatkowym obciążeniem (lub bez), z modyfikacjami – w postaci skrętów tułowia – wpływają korzystnie na wzmocnienie wszystkich partii mięśni brzucha. W pozycji stojącej natomiast można skupić się na prężeniu muskuł, wymachach i krążeniach ramion, skrętach tułowia, krążeniach barków. Ciekawym pomysłem może być również taniec – dlaczego? Bo nie tylko pomaga utrzymać ciało w ruchu ale również korzystnie wpływa na koordynację.
W domowym zaciszu można również ćwiczyć z przyrządami. Za stosunkowo niewygórowaną cenę można nabyć między innymi: hantle, steper, rowerek stacjonarny, linę elastyczną z uchwytami (ekspander), skakankę, piłkę do ćwiczeń, sprzęty ułatwiające wykonywanie brzuszków, uchwyty do pompek czy drążek do podciągania się. Można również zainstalować w mieszkaniu worek treningowy – wszystko zależy od naszych możliwości (tak fizycznych jak i finansowych), oraz fantazji