Ćwiczenia przy biurku


Według specjalistów gimnastyka to najlepszy sposób, by zapobiec bólom karku oraz złagodzić niewielkie dolegliwości. Ćwiczenia są proste, nie wymagają żadnego sprzętu ani przygotowania, dlatego spokojnie możemy je wykonywać siedząc przy biurku.

1. Prawą dłoń kładziemy na prawej skroni. Naciskamy ręką na głowę przez około 7 sekund. Rozluźniamy, powtarzamy to z dziesięć razy. To samo wykonujemy na lewą stronę.
2. Przykładamy dłonie do czoła i licząc do siedmiu, uciskamy ręce. Chwilę odpoczywamy i powtarzamy dziesięć razy.
3. Opieramy dłonie na potylicy i naciskamy na nie głową, standardowo powtarzamy dziesięć razy.
4. Siedzimy z rękami opuszczonymi wzdłuż ciała. Następnie unosimy i opuszczamy barki. Powtarzamy powoli dwadzieścia razy.
Zmieniamy nawyki
W ten sposób odciążamy kręg szyjne, jeśli wprowadzimy kilka zmian. Bardzo ważne jest przeorganizowanie miejsca pracy. Ustawiamy monitor tak, aby jego górna krawędź znajdowała się kilka centymetrów powyżej linii wzroku. A dokładnie naprzeciwko oczu, tak żeby nie trzeba było przechylać głowy ani skręcać szyi. Ważne jest aby dobrze ustawić swoje krzesło, gdy siedzimy nasze uda i łydki muszą tworzyć kąt prosty. Należy robić przerwy w pracy najlepiej co godzinę. Wystarczy wstać i przejść się po korytarzu. Powodem bólów karku często jest stres. Możesz się go pozbyć, jeśli na chwile przymkniesz oczy i przywołasz jakieś miłe wspomnienie. To pozwoli ci się odprężyć ,a co za tym idzie pozbędziesz się stresu.