Co to jest pilates?


zalety pilates

Regularnie podejmowana aktywność fizyczna, zdrowa dieta oraz przeprowadzanie badań to główne filary profilaktyki niemal każdej choroby. Działania te nie tylko pomagają w zachowaniu zdrowia, ale też urody. Istnieją takie rodzaje aktywności, których popularność nie słabnie z biegiem lat – a wręcz przeciwnie – grono ich zwolenników się poszerza. Jedną z nich jest pilates. Pilates to system ćwiczeń opracowany przez Josepha Pilatesa w latach 20 XX wieku. Początkowo ćwiczenia miały być przeznaczone dla sportowców oraz tancerzy, którzy ulegli kontuzjom, lecz chcieli bezpiecznie powrócić do treningów. Ćwiczenia mają na celu wzmocnienie mięśni, odciążenie kręgosłupa i stawów, zwiększenie elastyczności stawów, a także poprawienie zdrowia fizycznego i kondycji psychicznej. Popularność tej metody wynika m.in. z faktu, że pilates stanowi aktywność dostępną dla każdego. Ćwiczenia te łączą ze sobą jogę, balet oraz izometrię i pomagają uzyskać równowagę w ciele. Ponad to pilates jest bardzo efektywny. To trening całego ciała – w jego skład wchodzi aż 500 ćwiczeń, których istotą jest spinanie i rozluźnianie oraz rozciąganie mięśni. Ćwiczenia te wymagają wzmożonej koncentracji – ruchy są bowiem precyzyjne i powolne, mają niewielki zasięg, lecz wielką moc. Dzięki pilatesowi można wyrzeźbić i wysmuklić sylwetkę, a także nadać ciału sprężystość. Metoda Pilatesa nie polega jedynie na treningu mięśni największych, przeciwnie – wzmocnieniu ulegają również słabe i niewielkie obszary. Często ćwiczący po sesji śmieją się, że odkryli w sobie takie mięśnie, o których wcześniej nie mieli pojęcia. I to chyba jest istota tych ćwiczeń – aby poznać, usprawnić i pokochać swoje nowe ciało. Każdy z tych procesów wymaga jednak koncentracji oraz pewnego wysiłku.